Download: _1.pdf

در حال دریافت: _1.pdf پاسخ به شبهات تخریبی بر مناسک حج

⁉️متن شبهه

یک ایرانی۱۰میلیون تومان پول دارد، از ایران راهی حج میشود ۱۰ میلیون پول را تحویل عربستان میدهد و یک عنوان حاجی آقا تحویل میگیرد،عربستان با ۱۰میلیون پول های شما یک سلاح فوق پیشرفته از آمریکا میخرد،آمریکا ۱۰میلیون پول ها را در صندوق ارزی خود ذخیره میکند و اعتبار دلار را افزایش میدهد، شما همچنان عنوان حاج آقا را در دست خود دارید، عربستان سلاح فوق پیشرفته ی خود را به عراق و سوریه و یمن میفرستد و کودکان زیادی را غرق در خون میکند، اعتبار دلار همچنان رو به افزایش است، عربستان غریزه ی شهوت و قدرت خود را ارضا میکند، اسرائیل در گوشه ایی با خیال راحت و با لبخندی ژکوند وار تجاوز میکند، شمال لبنان کاباره ها و دیسکو ها در حال عیش نوش هستند، ترکیه مثل کفتار نگاه میکند، در حاشیه دریای پارس عرب ها سرمست از دلارهای آغشته به نفت تکنولوژی اروپایی و آمریکایی وارد میکنند‌.
اخبار سراسری: حاج آقا تصویر کودکان کشته شده سوری عراقی ایزدی کُرد و یمنی را از تلویزیون میبیند و مرگ بر آل سعود و آمریکا میگوید و اشک تمساح میریزد.
به منطقه حماقت خوش آمدید

پاسخ شبهات تخریبی بر مناسک حج∶??

1⃣ سفر حج و عمره یکی از سفر های معنوی و مقدس است که در رشد و تعالی انسان ها و آشنایی با تاریخ و فرهنگ اسلام و ارتباط آنان با خالق مهربان تأثیر به سزا و غیر قابل انکاری دارد.

2⃣ شاید به همین دلیل است که چنین سفری در آیات قرآن و روایات معتبر مورد تشویق و ترغیب قرار گرفته است و قرآن مجید حج تمتع را برای همه کسانی که استطاعت و توانایی انجام آن را داشته باشند واجب شمرده شده است.و ائمه ما فرموده اند کسی که حج واجب خود را ترک کند و با همین حالت از دنیا برود غیر مسلمان از دنیا رفته است.
همچنین در روایات ما ترعیب و تشویق هایی زیادی نسبت انجام عمره مستحبی شده است.

3⃣ هزینه حج تمتع و عمره و ثروتی که سالانه از این رهگذر از کشور ما خارج می شود، حقیقتی انکار ناپذیر است.

4⃣ حج تمتع یک عبادت واجب است که بر افراد مستطیع واجب می شود. نمی توان به بهانه خروج ارز و ضرر اقتصادی به کشور و تقویت دشمن از انجام این تکلیف الهی جلوگیری کرد.

5⃣ قسمت عمده این هزینه ها، هزینه های جانبی این سفر معنوی است و الا یک سفر زیارتی بدون خرید سوغات یا حتی با خرید اندکی سوغات متعارف، هزینه اش در این حد نیست.
و برای حل این مشکل باید فرهنگ سازی کرد و سطح آگاهی همه مردم کشور را در این زمینه بالا برد.
6⃣ باید به تلخی اعتراف کنیم که امروزه فرهنگ مصرف گرایی و تجمل گرایی که گریبان گیر اکثر خانواده های ایرانی است یکی از آفت های بزرگ اقتصاد کشور ما است که باید برای حل آن همه دستگاه های فرهنگی به صورت جدی وارد عمل شوند و با تعطیل کردن حج و عمره نه تنها این مشکل حل نمی شود که در قالب مسافرت به دیگر کشورها خود نمایی خواهد کرد.

7⃣ آیا فقط با سفر به حج دشمن قدرتمند میشود؟
ایا سفر به ترکیه و آنتالیا و انگلیس و … ضرر اقتصادی برای کشور ندارد؟ و باعث قدرتمندتر شدن دشمنان اسلام نمیشود؟!

8⃣ بخشی از ثروتی که صرف هزینه های ضروری حج و عمره نظیر مواد غذایی مورد نیاز زائرین می شود مجدداً به داخل کشور بر می گردد؛ زیرا خوشبختانه سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران موفق شده است بخش عظیمی از مواد غذایی مصرفی حجاج و عمره گزاران را از داخل تأمین کرده و به کشور عربستان صادر نماید.
9⃣ بخشی از این پول صرف خرید سوغات هایی می شود که ساخت کشور چین هستند و این کالاها گرچه اقلام با ارزشی نیستند، اما متأسفانه در بازارهای کشور عزیزمان به مراتب گرانتر از عربستان فروخته می شود و اگر زائرین آنها را از آنجا خریداری نکنند باید در داخل قیمت بیشتری برای آن بپردازند.

? بر این اساس در هر حال چه حج و عمره مسدود شود یا نشود، مقداری ارز از ناحیه این کالاها از کشور خارج می شود اگرچه با تهیه این کالاها در داخل کشور به مراتب ارز کمتری از کشور خارج خواهد شد.
لذا مسئولین باید چاره اندیشی کنند که یا همان کالا در داخل تهیه شود یا تولیدات داخلی به گونه ای باشد که جنس مرغوب و کالای مورد نیاز، با قیمت ارزان به دست مشتری برسد.

1⃣1⃣ مسافرت و جهانگردی یکی از نیازهای بشر امروزی است که مخارج زیادی را بر اقتصاد فرد و خانواده و کشور تحمیل می کند.
هزینه ای که امروزه توسط برخی از هموطنان ما صرف سفر به کشورهایی نظیر ترکیه، امارات، مالزی، کشورهای اروپایی و… کم عددی نیست!
اما مخارج سفر به حج و عمره با توجه به امکانات و مدت آن در مقایسه با مسافرت به کشورهای دیگر بسیار کم هزینه تر است.
???????????????